Wtorek 19.03.2024

Aktualności

INFORMACJE

 

  Pedagog szkolny Pani KATARZYNA KRAJEWSKA
                Dyżur w roku szkonym 2023/2024

 


Pedagog - dyżur
 

Poniedziałek

8.45 - 10.45
11.45 - 14.45

Worek

8.45 -10.45
17.00 - 19.00

Środa

8.50 - 9.50
11.45 - 14.45

Czwartek

8.50 - 9.50
12.45 - 15.45

Piątek

8.45 - 10.45
12.45 -15.45

 



   Informacje dla rodziców - Depresja.pdf     

www.kursor.sdukator.pl



  Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dzieci i młodzieży. W grupie dzieci w wieku 4-14 lat -60% używa komputera do grania, w grupie nastolatków 12-17 lat 94% gra w gry wideo.

Korzystanie z gier komputerowych może wspomagać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Grając usprawniamy spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe i koncentrację uwagi. Poprawiamy refleks, koordynację wzrokowo-ruchową, współdziałamy w grupie.

Jednak nadmierne korzystanie z komputera może spowodować skutki przeciwne do wyżej wymienionych. Zbyt długie granie powoduje problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, mniejsze zaangażowanie w aktywność fizyczną, zaniedbanie nauki. Może także spowodować rezygnacje z kontaktów z rówieśnikami, rodziną. W sytuacjach skrajnych będzie problem z odróżnieniem świata rzeczywistego od wirtualnego, zaburzeniami snu, jedzenia. Także uzależnienie. 

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, ze jedynym sposobem na rozwiązanie problemów jest używanie siły. Nieodpowiednie gry mogą także zachęcać do niewłaściwych zachowań skierowanych nie tylko do innych ludzi ale także własnej osoby (samookaleczenie lub samobójstwo).

Nie wszystko co pojawia się w Internecie jest bezpieczne i rozsądne.

Pomocą przy wyborze gry dla dziecka jest system oznaczenia gier komputerowych PEGI (Pan European Game Information). Jest to europejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenie pomocy rodzicom w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16, 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Dodatkowo na opakowaniach można znaleźć oznaczenia informujące o szkodliwych dla młodego człowieka treściach: przemocy, wulgaryzmach, hazardzie.



Jak zachować bezpieczeństwo - wskazówki dla rodziców

Określ zasadydotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.

Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.

Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.

• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.

Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dzieckanie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.

• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.

• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.

Pamiętaj,że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.

• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie szukać pomocy

Dorośli: 800-100-100

Dzieci: 800-121-212 -Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka


 

Informację na temat bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie

dostępne są na stronach :

www.dyżurnet.pl

www.ore.edu.pl

www.akademia.nask.pl

www.seferinternet.pl

 Informacja przygotowana na podstawie materiałów Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2017r.

zapobieganie-reagowanie-gry-komputerowe.pdf

www.plikifolder.pl